İkea cam kavanoz'dan çaylık (birde kurabiye var)


Bizim aile tam bir çaykolik. Hatta sülale de diyebilirim. Her türlü çay çeşidini evde bulabilirsiniz. Siyah çay başı çekmek üzere, tatlı biberli, karamelli, vanilyalı, tarçın ve elmalı çayları da tavsiye edebilirim. (Tabii siyah çay dışında diğerlerini benden başka ev halkından içen yok. Neler kaçırıyorlar bir bilseler :P)
En çok tüketilen ve minik poşetlerde olmayan çaylara bir çözüm bulmam lazımdı. Sonuçta sürekli büyük poşetlerden al geri kapat hem göze hitap etmiyor hem de pratik değildi. İkea'dan aldığım bu cam kavanozların üst kısmına çayların paketlerinden adının yazdığı bölümü kesip yerleştirdim.
Hem görüntüsü güzel, hem çayı demlemesi zevkli oluyor artık.  İlk defa gelen misafire de, çekmeceyi açıp ' Hangisi istersin?', diye sorabiliyorum..
Bu sadece bir fikir. Farklı cam kavanoz, veya tahta, seramik kutularla da yapılabilir. Etiketi kapağın üzerine yapıştırırsın olur biter. ;)


Bir de şu kurabiyeden bahsetmeden geçemeyeceğim. Yarına kalırsa resmini eklerim. Tadı harikaydı. Başta, nasıl olur portakal kabuğu acı olmaz mı diye düşündüm ama alakası yok. Ben sadece vanilya ekledim. Ve bazılarının üzerine pudra şekeri ile birlikte tarçında serpiştirdim. Tarifin sahibine teşekkürler ve ellerine sağlık ;)
(Tarifi elimin altında olsun diye burayada yazıyorum) Kaynak : http://yeturlalezzetkareleri.blogspot.com/
1 tane büyük kalın kabuklu çekirdeksiz portakal
1 su bardağı toz şeker (şeker miktarını damak zevkinize göre artırabilirsiniz)
2 tane yumurta
1/2 paket yumuşak tereyağı
1 çay bardağı sıvıyağ
1 çay kaşığı karbonat
1 çay bardağı kuş üzümü
yumuşak kıvamda kalacak şekilde un
üzerine :pudra şekeri
mutfak robotuna 1 portakalı iyice yıkayıp kabukları ile birlikte iri parçalara keserek koyuyoruz.
üzerine un ve kuş üzümü hariç tüm malzemeleri ilave edip hepsi homojen bir kıvam alana dek robotu çalıştırıyoruz.
portakal suyu ve kabukları ile birlikte iyice çekilmiş oluyor.
malzemeyi hamur yoğurma kabına alıp üzerine kuş üzümü ve yavaş yavaş un ilave ederek yumuşak kıvamlı hamuru yoğuruyoruz.
elimizle şekillendirip tepsiye diziyoruz.
180′de üstleri kızarana dek pişiriyoruz.
ilk sıcaklığı çıkınca pudra şekeri serpiyoruz.

Yorumlar