Kumaşlardan en kolay nasıl çiçek yaparım...



Bu bluzin üzerindeki çiçeği nasıl yaptım..
Çiçek veya fırfır.. Gönlün nasıl istiyorsa. :)
Aşağıdaki çalışmayı biraz önce göstermek için çektim. Elbise için kestiğim kumaşlardan geriye kalanlardan.
Bu sadece bir örnek. Sen bunu kıyafetine yaparsan, biraz daha temiz kesmeni öneririm.
Kumaşın türü sana kalmış.
Ben genelde tül ve kumaş karışımı kullanıyorum. İki tür daha güzel görünüyor bence..
Başlıyorum:

1. Öncelikle arta kalan kumaş & tülleri kare şeklinde kesiyoruz. (Resimdeki örnek, daha düzgün ve temiz kesilmeli)
2. & 3. Sonra ipinin altını düğümlediğim iğneye sırayla tek tek kumaşları, tam ortasından geçiririm. Ne kadar kumaş istersen o kadar kullan. Zevkler tecrübelerle ortaya çıkar. Bence dene ve öğren.
5. & 4. (Biliyorum ters oldu) Aynı yerden ipi geriye batır, tam kumaşın ortasından. Sonra elinle 4.No'daki gibi tut.
6. - 7.- 8-. Kumaşın alt kısmını üst kısmı gül şeklinde sıkı duracak kadar dik.
9. Et Voilà !
 
Sonra bu şekilde istediğin kadar yapıp, kıyafete ve zevke göre istediğin şekilde kıyafete dik. Resimdeki gibi, büyük bir çiçek olacak şekilde bir daire içinde. Veya şerit halinde, omuzda vs vs..
Kolay gelsin.. Bende güneş yüzünü göstermişken dışarı atayım kendimi ;)

Yorumlar

  1. Ne güzel anlatmışsın,deneyeceğim bi ara.Dün akşam portakallı kurabiyeden yaptım nefis oldu,teşekkürler paylaştığın için.Sevgiler.
    Burcu~

    YanıtlaSil
  2. Beğenmene sevindim canım. Portakallı kurabiye bizde de o kadar çok sevildiki, sık sık yapacağım galiba ;)

    YanıtlaSil

Yorum Gönder