Valentine´s Day _ Sevgililer Günü



Birçok insan kalıba konmuş günleri sevmiyor. Özellikle de sevgililer gününü. Bu görüşe saygı duyuyorum. Anlıyorumda. Fakat ben olayı farklı açıdan hissediyorum. O kadar çok berbat günler var ki, kişisel yaşanan kötü günler, savaşlar, doğal felaketler, ekonimik kriz vs.. insanların mutlu olabilme ihtimalinin biraz daha fazla yüksek olduğunu düşünmek beni mutlu ediyor. Eminim bütün sorunlardan bugün uzak ve mutlu kalpler vardır diye düşünüyorum. İş hediye ye gelince: Bu kişisel bakış olayı. İnsan ne kadar çok veya büyük isteklerde bulunursa, ki maddi durum da elverişli değilse, hayalkırıklığı da o kadar büyük olur.  Aç gözlülüğün anlamı yok. Bence en güzel hediye bir gül, güzel bir yemek, uzun zamandır planlanmış günlük bir gezi olabilir.
Ama sen nasıl istiyorsan öyle geçir.. Mutlumusun, ister kutla, ister kutlama ..
Herkese dilediği gibi bir 14 Şubat geçirmesini diliyorum..

Bu kalpli pastalar başka bir güne yapılmıştı. Fakat temaya uygun ve belki de fikri
olur diye ekledim..
Dilediğiniz çikolatalı kek tarifinizi kalp kalıbı ile kesip, şeker hamuru ile süsleyebilirsiniz.
Ben yine de kendi kek tarifimi buraya ekliyorum:
Kakaolu Kek
280 gr. Un
30 gr. Kakao
150 gr. tereyağı
4 Yumurta
bir tutam tuz
vanilya yağı (opsiyonel)
vanilya şekeri
4-5 çk. Kabartma tozu
yarım çay bardağı süt

Fırını 10 dereceye getiriyorum.
Tüm malzemeler oda sıcaklığında, un, kabartma tozu ve kakao ise elenmiş olucak..
Yağ,şeker,tuz,vanilya ve vanilya özünü mikserle çırpıyorum. Teker teker yumurtaları ekliyorum.
Birlikte bir kaba elenmiş un,kakao,kabartma tozu karışımını yavaş yavaş ekliyor, arada
bir çırpıyor ve arada bir sütü ekliyorum.
Kare bir kalıba pişirme kağıdı seriyor ve kek hamurunu döküyorum.
20-30 dakika pişiriyorum. (Kürdan testini yapın).
Fırından çıkan keki soğumaya bırakın.

Şurubu için:
5 y.k. Sıcak su
5 ç.k. şeker
Şekerin üzerine kaynatılmış suyu döküp şeker eriyene kadar karıştırın.

Çikolatalı Ganaj
200 gr. kuvertür (ben sütlü kullandım)
120 ml sıvı krema
Ocakta kaynamaya yaklaşan kremayı alıp, bıçakla doğranmış kuvertürün üzerine döküyorum. Tahta kaşıkla homojen bir kıvam elde edene kadar karıştırıyorum.

Kekin kıvamını günlerce koruması için bir fırça yardımı ile şurubunu sürüyorum.
Keki kalp kalıpları ile kesiyor ve ganajı üzerine sürüyorum.
Herhangi bir yapıştırıcı (bu durumda ganaj) sürmeden şeker hamurunu kekin üzerine
koyarsanız, tutmaz ve dağılır.

...

Yorumlar

  1. Kek sahaneeeee valentines day bahaneeee. :)
    KS. Xox
    Nilüfer

    YanıtlaSil
  2. ETKİNLİĞİMİZE BUYRUN
    GÖNDEREN: http://gelibolu17-midedenkalbe.blogspot.com/

    54. PORSELEN DEMLİK ÇAY SAATİ ETKİNLİĞİNİN EV SAHİBİYİM
    SEVGİLİ ARKADAŞLARIM;

    http://porselendemlik.blogcu.com

    http://gelibolu17.blogspot.com/

    tarafından hazırlanmış olan porselen demlik çay saati için

    15 ŞUBAT 2010-1 MART 2010

    TARİHLERİ ARASINDA

    http://hayattanazicik.blogspot.com/

    YANİ BEN YAPACAĞIM.
    SİZ SEVGİLİ ARKADAŞLARIMI VE KATILMAK İSTEYEN HERKESİ ETKİNLİĞİMİZE DAVET EDİYORUM!!!
    TARİFLERİNİZİ HAZIRLAYARAK.
    VE TARİFİNİZE
    "PORSELEN DEMLİK ÇAY SAATİ 54.HAFTA "
    BAŞLIĞINI YAZARAK SAYFANIZDA YAYINLAMANIZI VE BANA YORUM BIRAKMANIZI RİCA EDİYORUM.SENİ VE BU YAZIYI OKUYAN HERKESİ ETKİNLİĞİMİZE DAVET EDİYORUM ETKİNLİĞİMİZE İSTEDİĞİNİZ KADAR TARİFLE KATILABİLİRSİNİZ ŞİMDİDEN KATILIMCI ARKADAŞLARIMA ÇOK TEŞEKKÜR EDİYORUM.
    ETKİNLİĞİMİZE YEMEK GÖNDERİLMEMESİNİ RİCA EDİYORUM.
    LÜTFEN ÇAYIN YANINDA VERİLECEK TARİFLER OLMASINA DİKKAT EDELİM.
    SEVGİLER

    YanıtlaSil
  3. @Nilüfer Haha! Aynen öyle canim ;)
    @estergonyesil Davet icin tesekkür ederim. Bu etkinliklerin nasil oldugunu önce anlamam lazim,tam cözemedim ;)

    YanıtlaSil

Yorum Gönder