Domates & Mozarella & Fesleğenli Salata

Bu salatayı bıkmadan her öğün yiyebilirim. Kışın bile özellikle kahvaltı sofralarında baharı yaşatıyor içimde. Ay diyorum, ne güzel! Tıpkı güneşin altında bahçede yaptığımız kahvaltılardaki gibi.. Bugün hava sıcak fakat güneş yok dedim ve hemen ardından yüzünü gösterdi.
Resimler çekildikten sonra da gitti.

Domates Mozarella Feslegenli Salata
2 orta boy domates
1 top mozarella peyniri
Taze fesleğen
Zeytinyağı
1 kaşık domates salçası
2 kaşık üzüm sirkesi
Limon
Bitkili deniz tuzu / opsiyon :tuz ve kekik,mercanköşk gibi kuru veya taze yeşillikler
(Sebze ve taze yeşillikler bol suyla yıkanır)
Domates salçası ve üzüm sirkesini karıştırıyoruz.
Domatesleri ve mozarella peynirini ince dilimlere kesiyoruz.
Servis tabağına 1 dilim domatesi yerleştirdikten sonra, üzerine 1 Çay kaşığı salça karışımı sürüyoruz. Yanına 1 fesleğen yaprağı, 1 dilim mozarella peynirini diziyoruz. Bu işlemi malzemeler bitene kadar tekrarlıyoruz.
Üzerine bolca zeytinyağı döküp, bitkili deniztuzunu serpiştirdikten sonra isteğe göre birkaç damla üzüm sirkesi veya limon damlatıyoruz.
Böylece bana iyi gelen sıcak havaları yaşamış oluyorum bir nevi.

Mozarella yoksa aynı salata beyaz peynir ile de şahane oluyor.  Birde zeytin oldumu, deme keyfime..
Afiyet olsun..

Yorumlar

  1. Cumartesi tariflerine bayılıyorum :)
    Bu salata beni benden aldı ve çook uzaklara götürdü. Eline sağlık, mis gibi mis! Kokusu burnuma kadar geldi..

    YanıtlaSil
  2. ne kadar güzel bir tarif bu. daha önce bu siteyi nasıl görmemişim. çok güzel şeyler var. eline sağlık.

    YanıtlaSil
  3. Bilun´cum tesekkür ederim canim.
    Mimosa Cafe + Design, ilgine tesekkür ederim. :)

    YanıtlaSil

Yorum Gönder