Cumartesi Tarifleri - Havuçlu Baharatlı Nefis Kek


Evet bu aralar çok yoğunum ve maalesef fazla yazamıyorum. Fakat herşey yolunda ve iyiyim,gün sayıyorum.Cumartesi Tarifini atlamak istemedim yinede.

Geçen hafta evde kalan yumuşamış havuçları değerlendirmek için biraz kafadan biraz kek tariflerine dayanarak uyduruk bir kek yaptım ve inanılmaz beğenildi. Şu anda tatlıları hala yiyemediğim için şekerini normal şekerden az koydum ve yinede tatlı yiyenler de çok beğendiler. Çünkü baharatların lezzeti damakda nefis bir tad bıraktı.

Kısaca tarif şöyle:

3 Yumurta
3 orta Boy rendelenmiş Havuç
1 Muz (Çatalla püre haline getirilir)
1 bardak iri dövülmüş ceviz
1bardaktan 2 parmak az kahverengi şeker (Yaklaşık 160 gr)
170gr un
1 Vanilya
Yarım Paket Kabartma Tozu
Yarım bardak sıvı Yağ
Yarım bardak Süt
Tarçın,
Muskat Tozu,Zencefil Tozu (İsteğe göre)
1 tutam tuz

Fırın 175 dereceye alınır.
Şeker,tuz,vanilya ve yumurta mikserle çırpılır. Yağ eklenir çırpılır. Üzerine Un ve kabartma tozu ve baharatlar eklenir malzemeler karışana kadar çırpılır. Süt,muz püresi ve rendelenmiş havuç eklenir çırpılır.
Sonunda ceviz eklenip tahta kaşıkla karıştırılır. Kalıba dökülüp üzeri kızarana kadar pişirilir. Kürdan çöpü testini unutmayalım. Kek 2. Hatta 3.gün inanılmaz lezzetli oluyor ve nemini uzun süre koruyor.

Üzerine Şurubu sürerseniz daha nemli oluyor. Şurup tarifi burada..

Yorumlar

  1. Ve işte benim en sevdiğim kek,ellerinize sağlık...:))

    YanıtlaSil
  2. merhablar tatlim...:)
    nasilsin?
    suan balayindayim, sana kisada olsa bir selam birakmak istedim.:) Gorusmek uzere...sevgiler.

    YanıtlaSil
  3. tesekkür ederim sibelinsu ;)

    BirSen canimm ne güzel haberler bunlar! Herseyin cok güzel gitmesini ve kendim icinde sana kavusmayi diliyorum! ;)

    YanıtlaSil

Yorum Gönder