Cumartesi Tarifleri : Limonlu Kek

(Bugün Pazar'a sarkan bir Cumartesi Tarifi oldu affedin)
Size çok güzel bir tarif vericem, mutlaka deneyin derim. Limonlu,nemli,harika bir kek ;)

4 Yumurta
200 gr Tereyağ
225 gr. Un
150 gr. Şeker
1 Kabartma Tozu
1 Vanilya
2 Limon
Fırın 175 dereceye getirilir.
 Yumurta,yağ,vanilya ve şeker çırpılır. Limonlar sıcak suyla yıkanıp kabukları rendelenir, suyuda sıkılarak beraber hamura eklenir. Üzerine un ve kabartma tozu elenir ve tekrar çırpılır. Hamur 24cm kalıba dökülüp üzeri kızarana dek pişirilir. ( Kürdan testini yapın çıkarmadan)
Ben fırından çıkarıp üzerine birkaç damla limon sıkıyorum.
Sonra pudra şekeri serpilir. Sıcak,ılık,soğuk,ertesi gün,sonraki gün, yani her an ayrı güzel tadı var.
Afiyet olsun ;)

Yorumlar

  1. Tadını çok merak ettim gerçekten ama mutfakta terazi kullanmadığım için yapmam zor görünüyor:( Size afiyet olsun:)

    YanıtlaSil
  2. Çok basit ama leziz bir tarife benziyor:)) Nasıl güzel olur:) Limonlu tarifleri çok severim:) Ellerine sağlık:)

    YanıtlaSil
  3. Limonlu keki çok severim,bir çok da tarif denedim bugüne kadar ama hiç biri tam favori tarifim olmadı.Bu da çok cezbedici görünüyor,hemen bugün yapayım dedim önce ama tarifi detaylı inceleyince gramlar falan gördüm,nasıl ölçeceğim ki?Keşke bardak kaşık hesabıyla olsaydı :(
    özlem

    YanıtlaSil
  4. Aslinda kek ve tatlilarin tarti ile yapilmasi lezzetin en büyük garantisi eger tarif iyi ise. Bardaklar o kadar farkli ki, bende 3 boy su bardagi var mesela. Bir de o yüzden bardakla tarif vermeye cekiniyorum. Ama genelde 1 bardak 240ml dir. Umarim yardimci olabilmisimdir..

    YanıtlaSil

Yorum Gönder