Güzellik Sırları,Cilt Bakımı : Yüz Maskesi : Pratik Çözümler

Merhaba
sizinle evimde sıkça yaptığım bir yüz maskesini ve bunu  bir defalık kullanım için nasıl hazırlayıp
sakladığımı paylaşmak istiyorum.
Meyvelerle hazırladığınız maskeleri azar azar yapıp meyvenin geri kalan kısmını yiyebilirsiniz veya
benim yaptığım gibi yapabilirsiniz.
Eğer canınız yemek istemiyor ve elinizin altında doğal maskeler olsun istiyorsanız size benim yaptığım bu yöntemi öneririm. Maskeyi hazırlayıp İkea'dan aldığım şu fotoğrafdaki şirin buz kalıplarına koyup buzluğa atıyorum.  Bunlar yaklaşık 1,5 tatlı kaşığı kadar ediyor, ve bir defa kullanım için yetiyor.
Kullanmak istediğim gün (kullanımdan 1 saat önce çıkarmak da yeterli oluyor)  bir adet çıkarıp
yüzüme, boyun, dekolte kısmına ve hatta ellerime uyguluyorum.
15 dakika kadar bekletip ılık su ile yıkıyorum.
Gelelim maskelerin içeriğine
Şu görmüş olduğunuz : 
Yumuşamış bir adet Avokado
1 yemek Kaşığı Ceviz Yağı ( Badem veya Zeytin yağı da olur)
1 Tatlı Kaşığı Bal
Bunları blender ile püre haline getirip buz kalıbına paylaştırıyorum. Hafta da 1 veya 2 defa kullanıyorum. 
Diğer Tariflerim ise şöyle:
Bal, Muz, Zeytin /Badem/ Ceviz yağı
Bal,Limon,Zeytin /Badem/ Ceviz yağı
 Benim cildim normal cilt ama daha çok kurumaya yatkın, özellikle kış aylarında bu maskeler çok işime yarıyor.
Taze uyguladığım maskelerde : Yoğurt, bal, zeytin/ceviz / badem yağı gibi malzemeleri karıştırıyorum.
Maskeler mutlaka temiz cilde uygulanmalı.
Ve en son bir de güzellik sırrı vereyim.
Eğer cildiniz özellikle benim gibi kış aylarında çabuk kuruyorsa bu yöntemle yumuşacık ve capcanlı olacaktır:
Yıkanmış, temiz cildinize 1 Çay Kaşığı kadar Zeytin /Badem/ Ceviz yağını iyice sürün. Bir kabın içine kaynar suyu doldurup başınıza havlu geçirip yüzünüzü bu suyun buharına tutun. 5 dakika kadar bu buharın altında bekledikten sonra yüzünüzü havluyla, hafif dokunuşlarla silin. Ardından kreminizi sürebilirsiniz. Yüzünüz yumuşacık ve miss gibi olucak. 
;)
Herkese huzurlu bir Pazar akşamı diliyorum ;)

Yorumlar

  1. anladığım kadarıyla her maskeye zeytin ya da badem yağı ekliyorsunuz faydasına inanıyorum fakat kıl diplerini besler diye kullanmaktan çekiniyorum. Acaba böyle bi sorunla karşılaştınız mı siz şimdiden teşekkürler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Eger cildiniz yağlı ise yağları tavsiye etmiyorum, ama yüzümde tüyler falan çıkmadı :) O konuda hiç korkunuz olmasın, ben yaşamadım. Bildiğim kadarıyla Hint yağı kıl diplerini besliyor ve pamukla kirpik diplerine ve kaşlara sürülüyor. Hiç denemedim ama çok duyduğum için de bu bilgiyi paylaşmak istedim. ;)

      Sil
  2. Cok guzel tarifler, hemen denemeli:)

    Www.colorante-bea.blogspot.com

    YanıtlaSil
  3. maskelerin hepsi de çok güzel, ben de kendime bu malzemelerle maskeler yaparım, avakado doğradıysam eğer kabuklarını hemen yüzüme sürerim, doğal olan herşeyin yararlı olduğuna inananlardanım, sağlıklı günler...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. bende sizin gibi düsünüyorum.. ve bende avokado kabuklarini yüzüme sürerim
      Size de .. ;)

      Sil
  4. harika bir paylaşım teşekkürler:) sevgiler

    YanıtlaSil

Yorum Gönder