Nefis Günler ... Leckere Tage

Dün kuzumla bana, kendi yaptığım ve burada paylaştığım kremsi süzme yoğurtlu hafif bir tatlı yaptım.
Artık evde çok tatlı konuşan, düşündüğümden fazla kelimeleri kullanabilen, anlayan bir arkadaşım var. Hem de çok şirin bir arkadaş. Bol bol öpüşüp koklaştığımız, sık sık sarılıp kucaklaştığımız bir arkadaş..
Önce Çilekleri yıkayıp, doğradım. Üzerine yoğurt, dövülmüş keten tohumu, yulaf kepeği ve bal döktüm. Severek yedik.
Sonra oyunlara daldık. 

Gestern habe ich meiner Maus und mir diesen leckeren Nachtisch gemacht. Selbstgemachter Joghurt, Erdbeeren und obendrauf etwas Honig,Haferkleier, geschrotete Leinsamen.
Yediklerimizi ayırdıktan sonra geri kalan Çileklerle reçel yaptım. Kaynatırken içine tarçın çubuğu atarım, bence ayrı bir lezzet veriyor. Mutfak iki gün mis gibi çilek reçeli koktu. Bunun hafif taşırmamlada alakası olduğunu söylemeliyim :) 

Mit den restlichen Erdbeeren haben wir Marmelade gemacht. Eine Zimtsange beim kochen, gehört für mich immer dazu..
Bu aralar gelişimi açısından büyük adımların atıldığı, büyük gelişmelerin yaşandığı bir dönemdeyiz. Kızım tam 27 buçuk aylık ve her geçen gün onda yeni birşeyler keşfedebiliyoruz. 
O hayatı biz onu öğreniyoruz.. 
Aslında aramızda şöyle bir farklılık var : Ben yerimde duramayan, tezcanlı biriyim. Kızım olduğunca rahat, gözlemci, olaylara dalış yapmadan önce düşünüp uzaktan seyretmesini tercih eden bir karaktere sahip. Tıpkı babası gibi. Sanki o doğurmuş!
Anne olunca çocukla beraber ekstra porsiyon bir sabır da doğuruyorsunuz. O güzellik, o tatlılık, o koku, kısaca hepsi sabrı beraberinde getiriyor. 


Sie ist nun 27,5 Monate alt und jedes Mal überrascht uns Ihr Wortschatz. Es ist für uns sehr spannend und unglaublich, wie schnell Sie wie viel schon kann. Sie lernt das leben wir lernen von Ihr..
Ich bin temperamentvoll, aktif, und sie das Gegenteil. Genau wie der Papa ruhig und endlos relaxed.. Nein ich beschwere mich nicht, im Gegenteil. Mit ruhe vermeidet man viel unnötigen Stress..
Bu aralar kızımın öğle uykularında bunu okuyorum. Ben çok sevdim. Hani hayatımı değiştirmesini istediğim bir durum yok, ama en azından kendimden memnun olmadığım bazı durumları değiştirmemi sağladı. Mesela ilerisi düşünüp tasalanmak yerine 'Anı' n tadını çıkarmayı başardım.Yani eşim ve kızım gibi olmayı başardım :) Bunun için bile bu kitap benim için değdi. Acaba okusam mı diyen herkese tavsiye ederim ;)
Herkese huzurlu, keyifli bir haftasonu diliyorum ;)

Ich lese gerade das Buch. Es ist gut für die Seele.. Schönes Wochenende wünsche ich Euch..

Yorumlar

  1. Minik prensesin o fotoğrafına bayıldım, gözümde genç kızlık halleri beliriverdi, ne hoş bir his:)

    YanıtlaSil

Yorum Gönder