Hayat, 2.Kuzunun Cinsiyeti vs..Vintage Anılar..


Çocukluğum geçtiği apartmanın bahçesinde bir dut ağacı vardı. Dedemler,bizler,teyze ve dayılar,kiracılar yılın güneşli günlerini evin arkada ki bahçesinde geçirirdik. Masa ve sandalyelerin olduğu taraf, üzüm yapraklarıyla gölgeleniyordu. Yılın belli zamanları üzüm salkımları toplanıyor, yaprakları ise toplanıp plastik şişelere basılıyordu. Bütün sene taze yapraklardan, kuş üzümlü nefis sarmalar yapılıyordu. 

Küçük dayım dut ağacına tırmanıyor, dallarını var gücüyle sallarken aşağıda büyük çocuk çarşafın bir köşesinden çekip dutların çarşafa düşmesini bekliyorduk. O ak dutların tadını hatırlıyorum, şu an bile damağımda desem inanırmısınız..
Ve bu ortam 80lerin ortasında şu anda İstanbul'un en popüler, en merkezi, yerlisi içinde en çekilmez hal almış bir semtinde yaşanmıştı..
Bu dut'u aslında kızıma, kızımla çorba yaparken düşündüm. 
Ve yine aklıma bir sürü çocukluğumdan kalan, unuttuğumu sandığım anlar geldi..
Anneannem dedeme o zaman grip çorbası diye bilinen, nefis,kavrulmuş un çorbasından yapıyor, bende o tereyağı kokusundan mest olmuş bir şekilde çorbayı karıştırıyordum. Sütlü kahve rengini alan miss gibi un çorbasının tadını da hala damağımda hissedebiliyorum. Acaba kızımda bunları hatırlayacak, bu güzel günleri anacak mı diye düşündüm soframızı hazırlarken..
İşte bu güzel anılarına kardeşli hatıraların eklenmesine kısa bir zaman kaldı biliyorsunuz..
Ben size ikinci kuzumun cinsiyetini paylaşmadığımı farkettim. :) Artık neredeyse 6.ayımıza girdik ve doktorumuzun tabiriyle '1000%' eminiz :) Tahmin var mı?
Belki de doğru tahmin ettiniz 2. prensesimiz geliyor. İsim konusunda henüz karar vermedik. Fikirlere açığız ..
İşte böyle.. 

Haftasonuna yakışır bir konu ile bitirmek istiyorum yazımı:
Sleepless in Seattle benim yıllardır en sevdiğim filmlerin başında geliyor. İyi, kötü, dipte,gökte hangi ruh hali,hangi durumdaysam olayım bu filmi huzurla izliyorum. Zaten yaşanmış geçmiş her zaman huzur vermezmi?  ;)
Eğer bir film arayışı içindeyseniz  veya izlemeyeniniz varsa mutlaka bir cumartesi akşamı, 'sağlıklı' bir aburcubur eşliğinde izlemenizi öneririm.
Huzurlu ve sevgi dolu bir haftasonu dilerim..


Fotoğraf Kaynaklar: Pinterest , Wikipedia , inet

Yorumlar

  1. hüma koyabilirsin..ben yiğenime koydum bu ismi..şans getirdiğine inanılan kuş anlamında..türküsü de vardır huma kuşu diye... ve gerçekten de şans getirdi meleğimiz bize...tecrübeyle sabittir ;)

    YanıtlaSil
  2. Anılara bu kadar değer veren birinin kuzuları için de çok değerli anılar oluşturacağından eminim. İlerde bu sayfalarda kuzuların ne güzel şeyler bulacak .
    Derler ki bir kız çocuğu annenin bir ayağı ikinci kız çocuğu annenin ikinci ayağıymış. Sağlıkla kucağına almak nasip olsun.
    Sevgiyle kalın.

    YanıtlaSil
  3. Sağlıkla gelsin inşallah ikinci prenses. İsim konusu sizin en içinize sinen olsun :))

    YanıtlaSil

Yorum Gönder