Nefis Ve Sağlıklı Bir Yemek : Ispanak Yatağında Somon Köftesi ( & Duyuru)

Yemek alışkanlıklarını tamamen değiştirdiği zaman insanın en çok zorlandığı şeylerden biri ise, yemek çeşitleri oluyor. Sanki birçok şeyden kısıtlanmış gibi hissediyorsun başlarda.
En azından elin,ve beynin alışana kadar.. Aslında ben haftada 1-2 defa, genelde haftasonu, yine canımın çektiğini yiyiyorum ama haftaortası sağlıklı beslenmeye dikkat ediyorum. Bu tarifin sosunu aylar önce sanırsam pinteres'dan görmüştüm. Bu köfteyi ise aylar önce Burger House'da kepekli Burger Ekmeği arasında yediğim Somon Köftesinden esinlenerek yaptım. Biz çok beğendik. Hemen yapın demiyorum ama aklınızın bir köşesinde bulunsun, benim de arşivimde yer alsın diye buraya ekliyorum. ;)

Tarif:

Izgara Somon Köfte:

200gr Somon , 2y.k. çavdar ekmeğini ufaladım, 1ç.k. hardal, dereotu, karabiber, himalaya tuzu, robottan çektim hepsini. Streçfolyo ile kapatıp akşama kadar buzdolabında beklettim.Sonra elektrikli ızgarada pişirdim.Siz isterseniz fırında veya tavada pişirin.

Nefis Sosu: light yoğurt ve haşlanmış beyaz yumurta , tuz, karabiber catalla ezip ve taze soğanı ince kıyıp sosa karıştırıp köftenin üzerine döktüm.. Ispanakları iyice yıkayıp bu şekilde hazırladım.

Denemek isteyenlere şimdiden afiyet olsun. ;)



UNUTMADAN: Birkaç defa bahsettiğim röportajımı bu Pazar yayınlıyorum. Sonunda :P

Yorumlar