Sağlıklı Kahvaltı Fikirleri - Yemek Ve Mutluluk Arasındaki Bağ

Günaydın. Çok güzel bir haftasonu dilerim.
Bazıları için mutluluğun formülü yemekten geçiyor.

Yemek  hormonu dopamini salgılar, dopaminin bir diğer adı da mutluluk hormonudur. 
Yani yemeğin mutlu yaptığı bilimsel olarak da kanıtlanmış. 

Benim en sevdiğim öğün kahvaltı. 
İtiraf etmeliyim ki türk usülü, menemli, bol yeşillikli, peynirli zeytinli kahvaltılar favorim. Bunu sadece pazar günlerine ayırıyorum. Diğer günler fotoğraftaki gibi kahvaltılar hazırlıyorum.
Şu bir gerçek ki, bu tür kahvaltılar sağlıklı olmasının yanısıra daha uzun süre tok ve daha da önemlisi dinç tutuyorlar. Pazar kahvaltıları, çay, simit/börek sonrası uykum geliyor ve sonrası daha çabuk acıkıyorum.
Bunun içinde: yulaf ezmesi, ceviz,chia tohumu (olmasada olur), ahududu,tarçın. Önce sıcağa yakın ılık suyla yulafı ve chia yı ıslatıp bekletiyorum. İsterseniz akşamdan normal su/süt/soya sütü vb. ile bekletebilirsiniz.Sonra diğer malzemeler. İsterseniz üzerine bal/pekmez/agave şurubu vs. de dökebilirsiniz.
Bu kadar. .
Biraz dişinizi sıkıp kendinizi alıştırmaya çalışın. Hem fiziksel hem de ruhsal faydasını göreceksiniz ;)

Yorumlar