The year I met you - Cecilia Ahern & Karabuğdaylı Elmalı Tart Tarifi


The year I met you - Cecilia Ahern

'Karabuğdaylanmış, hindistancevizi yağıyla taçlanmış bayram tatlımız elmalı tartın tarifi akşama blogda.
Kitap ('The Year I Met You') aslında tipik Cecilia Ahern kalemi..Yani minik heyecanlarla yürek kıpırdatan mutlu hikayeler. Bu defa biraz fazla yazmış uzatmaları ve süslü sözlerin ağırlıkta olduğunu, temel hikayenin biraz sönük kaldigini hissettim. Güzeldi ama yazarı ilk defa okuyacaksanız tercihiniz bu kitaptan yana olmasın.'


Gelelim Tarife:
4 y.k. Hindistancevizi Yağı 
1 Yumurta
1/2 Kabartma Tozu
1 y.k. Agava Şurubu
yarı yarıya karabuğday /beyaz un.. 
1 Vanilya

4 küçük elma 
3 y.k. kahverengi şeker
tarçın
ceviz
kuru üzüm
(son 3 malzeme istenilen miktara göre eklenilir)
Hamur için tüm malzeme karıştırılıp ele yapışmayan bir hamur elde edilir. 
poşete veya streçfolyoya sarılıp en az 1 saat buzdolabında bekletilir.
Elmaları soymadan küp küp doğradım. Tavada tüm malzemelerle kavurdum ve 
ocaktan alıp soğumasını bekledim.
Fırını 200 dereceye aldım. Unladığım masada hamurun 3 te 2 sini açıp (28cmlik) tepsiye yerleştirdim. Elmalı karışımı üzerine döktüm.Geri kalan hamuru elmalı karışımın üzerine ufaladım. Aslında misafirim geliceği için acelem vardı yoksa hamur şeritler halinde açılıp kafes şeklinde üzerine yerleştirilebilir, veya farklı bir süsleme şekliyle. Fırına verilip üzeri kızarana kadar pişirilir.
Yanında dondurma ikram edebilirsiniz. Şekeri az gelirse pudra şekeri serpebilirsiniz. 
Musmutlu bir gün diliyorum ;)

Yorumlar