Unsuz Doyurucu ve Lezzetli Ekmek Tarifi


Ekmeği minimuma indirdim. Zaten  pek de aramıyordum, daha doğrusu kahvaltı ve brunch dışında tüketmiyordum. Eşimin
ekmek takıntısı var. İlla da birçok öğünde ekmek olmalı. Çocukların tadları kayıt yaşı 3-4 yaşına kadarmış, bende büyük kızımda yaptığım gibi küçük kızımda da çok dikkat etmek istiyorum. Belirli bir yaştan sonra zaten tamamen kontrol etmek imkansız olsada, sevdikleri sağlıklı, az tuzlu gıdalardan yana olsun istiyorum. Çünkü erkenden yatırım yaparak, ileride buna bağlı sağlık sorunları, obezite, mutsuz eden ve metabolizmayı bozan,mutsuz eden diyetleri şimdiden engellemek istiyorum.. Mesela büyük kızım, atıştırmalık olarak elma, cennet hurması, ,ince doğranmış biber, havuç gibi gıdalar istiyor. Birçok çocuğun çikolata istediğini biliyorum. Fakat bizler de rol modeliyiz ve bazı şeylerde daha dikkatli olmalıyız. Eşim ekmek yedikçe onlarda bunu görüp istiyorlar. Eşimde dikkat etmeye çalışsa da zorlandığının farkındayım. Bu ekmekle doyduğunu söylemesi, ve tadının da lezzetli olması bu tarifi paylaşmaya teşfik ettim. Bu tarifi iki sene önce kadar yabancı bloglarda görürken not etmiştim. Ben minimum değişiklerle yaptım.
Neyse. Eminim artık sosyal medyada sağlıklı tariflerden bıkmışsınızdır. Bende hala börekdi, şuydu buydu yiyiyorum. Fakat bunu minimuma indirdim. Haftaortası mutlaka dilediğim gibi yiyebiliyorum. Pazar günleri de kalabalık sofralarda börek çörekleri, eskiye nazaran daha az tüketerek yiyiyorum.
Dilerim ki herkes mutlu olduğu şekilde, sağlıklı ve uzun yaşasın. Ben çok memnun kaldığımız, birçok beyaz ekmek yiyenlerin ' doymuyorum' diye yakındığı ekmeklerin, veya ekmeksiz beslenmenin aksine, tok tutan, lezzetli bir ekmek. 

Tarif:
500 gr labne
270 gr. yulaf kepeği
50 gr. buğday kepeği
5 yumurta 
deniz tuzu
1 paket kabartma tozu

Şimdi gelelim çeşitlendirme bölümüne: Dilerseniz 
Sarımsak ve kuru yeşillik (fesleğen, kekik gibi)
Karışık çekirdek / kabak çekirdeği
kuru domates, ceviz
veya dilediğiniz baharat.

(Ben sadece karışık çekirdek ekledim)

Yumurta ve labneyi çırpıp diğer malzemeleri ekleyip çırpın. En son çekirdekleri ekleyip tahta kaşıkla karıştırın. Bildiğimiz unlu hamur gibi değil, daha vıcık bir hamur olucak.
Önceden ısıtılmış 200 derece fırında, üzeri kızarana kadar pişirin. Ben son 3-5 dakika fırının en alt kısmına koydum kalıbı. 
1hafta boyunca tükettik.
Bu ekmekle ilgili yapımı kolay ve çok lezzetli tariflerim var. Mutlaka paylaşacağım..

Yorumlar

Yorum Gönder