Kuru Erikli Yeşil Mercimek Salatası

Birkaç zaman önce dışarıda bir festivalde yediğim mercimek salatasını paylaşmıştım İnstagram hesabımda. İçinde yok yoktu. Ben de ondan esinlenerek, sadece kuru erik dışında evdeki malzemelerle bu salatayı yaptım. Yemin ederim dışarıdaki yediğimden daha güzel oldu :)) Normalinde 'tadına çok yakındı ' falan denir ama bu çok çok daha lezzetliydi.

Gelelim Malzemelere (ölçüler opsiyonlu)

1/2 bardak yeşil mercimek
2 havuç
6-7 adet Kuru Erik
1 küçük kırmızı soğan
2-3 Kaşık Elma sirkesi
1 yk şeker/kahverengi şeker veya tatlandırıcı (ben akçaağaç şurubu kullandım)
tuz, karabiber, zeytinyağı
Roka salatası
su
Yeşil mercimek yeteri kadar suda haşlanır. Pişmeye 5dakika kala, minik doğranmış havuçlar eklenip kaynatılır. Sonra altı kapatılıp suyu süzülür ve soğumaya bırakılır.
Sos için Sirke,yağ,şeker,ve baharatlar karıştırılır. Kuru erik ve soğanlar ince doğranır ve sosuda eklenip iyice karıştırılır.. Ben mercimek ılıkken karışıma ekledim. Üzerini roka sosla süsledim.
Çok lezzetli, erikle nasıl olur demeyin. Kızlarımda severek yediler ;)
Benim erikler, fotoğrafta da belki göründüğü gibi, kurutulmuş da olsa, yumuşak ele yapışan cinstendi. Pek anlamam ama umarım üstteki fotoğraf yardımcı olur.
Bu yemeği denemenizi öneririm. Afiyet olsun ;)

Yorumlar