Tahin ve Matcha´lı Tartölet Tarifi (Raw Food - Vegan Dessert)

İnternetten
öğrendim çiğ pasta 'raw dessert' tariflerini. O kadar çok çeşit var ki, bende dün, elimdeki malzemeleri nasıl kullanabilirim derken bir tarife dayanmadan birşeyler yaptım. Bunun için önce damak zevkimi, sonra malzemelerin uyumunu düşünerek mutfağa girdim.
Tüm malzemelerin sağlıklı olduğunu düşünürsek, bu deneysel çalışmanın eğlenceli bir mutfak macerası olduğunu söyleyebilirim.

Öncelikle bir gece önce, bir avuç kaju fındığını, üzerini kapatana kadar suda beklettim. 
Ertesi sabah hurmaları biraz suda yumuşaması için beklettim. 2 Saat sonra taban için malzemeleri hazırladım:
göründüğü gibi yok yok ;)
Taban malzemesi
1 avuc hindistancevizi rendesi
12 hurma
2 avuç hindistancevizi ve mango kurusu (opsiyonlu) 
1 y.k. kakao
1 yk kaşığı keten tohumu
3 y.k. bal/pekmez/agave veya akçaağaç şurubu
1 tutam himalaya tuzu

Taban malzemesini makinadan geçirdim. Eğer sulu olursa biraz kuru malzemeden, kuru olursa, hurma suyundan ekleyebilirsiniz. Pişirme kağıdı yerleştirdiğim ufak tartölet kalıplarına bastırdım. Buzdolabına koydum.
Akşamdan ıslattığım 1 avuç / 3/4 bardak kaju fıstığına
1 ç.k. matcha tozu (opsiyonlu)
1 y.k. tahin
2.5 y.k. kaşığı bal/pekmez/agave veya ( ben ekledim = )akçaağaç şurubu
ile püre halina getirdim. Sonra :
1 çk. hindistancevizi ekleyip
Tartöletlerin üzerine kaşıkla döktüm. 
Evde kayısı vardı, kayısı ile süsledim.
Tekniği anlamak önemli. Siz malzemeleri dilediğiniz şekilde değiştirebilirsiniz.
Mesela birdaha ki sefere kahve eklemeyi düşünüyorum.
Denerseniz şimdiden afiyet olsun.

Fotoğraflar tamamen filtresizdir :) ve bana aittir. Mutlu kalın..

Yorumlar