Kaymak Nasıl Yapılır? - ( How To Make Clotted Cream)

Hayırlı Ramazanlar Dilerim. 
Ramazan süresince vaktim el verdiğince, sağlıklı, ağır gelmeyen, tarifleri paylaşacağım. Bu vesile ile Ramazanda kilo alanlarında kilo almadan,sağlıkla, doyarak geçirmesini dilerim. Şimdi gegelim tarife
Kaymak Nasıl Yapılır?

Büyük şehirde yaşıyor, çalışıyor ve zamanınız yoksa. Doğal süte ulaşmaya imkanınız yoksa. Hazır kaymağa ulaşmaya imkanınız yoksa, bu tarif tam size göre derim.
Evde en lezzetli en güzel kaymak tarifini paylaşmak istiyorum. Kendi tecrübelerimden yola çıkarak : Gerçekten tek ve en kaymak tarifi bu diyebilir.
500 ml sıvı kaymak (ben marketin buzdolabı reyonundan aldım)
200 ml süt

Bunları borcama döküp fırına verdim. Yaklaşık 70 derecede 10 saat pişirdim. 10 saat sonra fırından çıkarıp soğumasını bekledim. Soğuyunca üzerine streçfolyo çekip buzdolabında beklettim. Ertesi sabah, bir köşesinden bıçakla delik açıp alt suyunu (bunu sütlaç gibi tatlılara kullanabilirsiniz, nefis oluyor) bir bardağa boşalttım.
Sonra spatula ile rulo yapar gibi çevirip bir tabağa aldım.
Miss gibi, ev kaymağı. Hem de kalabalık bir şehirin ortasında yapılmış ;)

Ben yaparsam: Cumartesi sabah fırına veriyorum. Akşama buzdolabına koyuyorum. Pazar kahvaltısına hazır oluyor.

Yanında şu ekmeği yaptım. Üzerine miss gibi organik bal. Yanına kahve veya çay ;) Afiyet olsun.



Diğer Sağlıklı Tariflerim için:

Yorumlar