Tarte Flambée Tarifi

Tarte Flambée, diğer adı Elsass Tartı olarak bilinenö çok ince ekmek/pizza hamurundan yapılan bir çeşit pizzadır.
Üzerine Ekşi Krema/Peynir Çeşitleri sürülür. Üzerine soğan, pastırma türü yiyecekler eklenir.
Ben şu şekilde yaptım ve çok beğenildiği için paylaşmak istedim.
Hamuru için: 

1/2 paket yaş maya, 
1/2 t.k. rafinesiz şeker
1 t.k. tuz
1 yumurta
1 y.k. zeytinyağı
1 ç.b. su/süt
aldığı kadar un (yumuşak bır hamur olsun) ben karabuğday unu kullandım..

Hepsini karıştırıp yoğurdum. Üzerini kapatıp mayalanması için beklettim.

Ekşi Krema (tarifi burada) veya krempeynir , beyaz peyniri ezip iyice karıştırdım. Tuz karabiber ekleyip tekrar karıştırdım.

Fırını 240 dereceye aldım.

Hamur mayalandıktan sonra tekrar yoğurup merdane ile açtım. Elime biraz zeytinyağı döküp elimle tepsiye,bastırarak ipince açtım.

Taze Biberiye - ince doğradım
Kırmızı Soğan 
Sucuk (isteğe göre) - minik doğradım

Krempeynir karışımını hamurun üzerine sürüp bolca biberiye serpiştirdim (çok yakışıyor, lütfen bunu eklemeyi unutmayın)
Sonra kırmızı soğan sucuk serpip 200 dereceye getirdiğim fırına verdim. Hamur kızarana kadar, yaklaşık 25dakika fırında beklettim.
Fırından alınca üzerine tekrar beyaz peynir ve biberiye serptim. Çayla beraber, yanında bol yeşillik ile denemeye değer bir lezzet. 

Denerseniz Afiyet olsun..




Diğer Sağlıklı Tariflerim için:




Yorumlar