EN Lezzetli Kabak Çorbası Tarifi


Kaldığın yerden, sanki hiç birşey olmamış gibi devam etmek nerede mümkün? Tabii ki evimde. Yani sanal evimde, blogumda.

Bu tarif
karamelize edilmiş soğan sevgisinden ortaya çıktı aslında. Ve rengine kapılıp alınmış Kabak ın yarattığı 'aman aldım ama bozulmadan ne yapsam?' telaşıda eklenince bu enfes şey ortaya çıktı.
Tek dezavantajı, artık çocuklar hergün istiyor :)

Malzemeler: 
1/2 Kabak
3 soğan
1 başparmağı kadar zencefil
1 diş sarımsak
3 orta boy havuç
2 dal taze biberiye
zerdeçal
karabiber
muskat cevizi
1 avuç içi kadar kırmızı mercimek
tuz
200 ml sıvı krema.
Su
1 y.k. tereyağı

(Not fotoğrafdaki Fesleğene aldırmayınız, Biberiye dir bu tarifin oyuncusu)

Soganları karamelize olana kadar kavurup yıkanmış ve dogranmış sebzeleri,mercimeği, zencefili de ekleyip 1-2 dakika daha karıştırıyoruz. Sonra üzeri geçecek kadar su, taze biberiye dallarını ve baharatları da ekleyip bir iki defa karıştıırp kısık ateşte ağzı kapalı pişiriyoruz. Çorba hafif fokurdamaya ve sebzeler yumuşamaya başlıyor. Bir taşım kaynatıp sıvı kremayı ekliyoruz. Tekrar kaşıkla 1-2 defa karıştırıp altını kapatıyoruz. Ben bir 5 dakika bekledikten sonra zencefili içinden çıkarıp makine ile püre haline getiriyorum.
Gerçekten çok seviliyor bizde.


İnstagram hesabımda biraz daha aktifim. Değişen birşey yok iyiyiz.Herkese selam, kendinize iyi bakın ;)























Yorumlar

  1. Markette o şirin kabakları görünce "alırım ama onları ne yaparım" diyen bir tek ben değilmişim sevindim bu duruma ben de deneyeceğim çok teşekkür ederim❤

    YanıtlaSil
  2. Deniz kabak çorbasını çok sever ama verdiğin bu tarif çok daha zengin ve güzel görünüyor. en kısa zamanda deneyeceğim, dondurucuda kabağım da var hem:))

    YanıtlaSil

Yorum Gönder